Consells

• Abans de la prova

Uns peus en bon estat permeten un major confort en l'activitat esportiva, així com un millor rendiment en la competició, per això és recomanable un estudi de la trepitjada per detectar possibles alteracions estructurals del teu aparell locomotor.

Almenys una setmana abans de la prova es convenient hidratar la pell amb alguna crema específica o vaselina, una aplicació després del bany o de la dutxa si tens la pell seca, a fi de previndré l’aparició de butllofes.

Si pel contrari, tens molta sudoració, aleshores hem de neutralitzar aquest excés amb qualsevol fórmula comercial, entre el peu i mitjó, i mitjó i sabata esportiva.

Portar les ungles ben tallades, ni massa llargues ni massa curtes, ajuda a protegir la punta dels dits i contribueix al fet que el calçat sigui més còmode.

Si tens durícies, callositats, butllofes, fongs o berrugues... es convenient que en posis en mans d’un podòleg que et revisi el peu i el deixi en les millors condicions abans de fer la prova.

• El dia de la prova

No facis cap experiment, utilitza mitjons i sabates esportives en les que hagis entrenat habitualment. Recorda que les sabates noves necessiten de cert ús perquè els peus s'acostumin a elles, per això no s'han d'estrenar en distàncies molt llargues o en competició. Per aconseguir que s'acomodin podem utilitzar-les una setmana abans de sortir amb elles a córrer perquè s'adaptin al nostre peu i la seva trepitjada.

És recomanable usar mitjons de materials tècnics tipus Coolmax que facilitin la transpiració i mantinguin el peu sec, han d'ajustar-se al contorn del peu sense folgances ni arrugues. Portar un parell de recanvi a la motxilla.

Les sabates que utilitzem hauran de tindre la grandària apropiada, ni massa grans ni massa petites; hem de sentir el peu còmode en elles. També han de permetre la transpiració del peu i no tenir costures interiors, ja que la suor acumulada i el fregament són la causa natural de les butllofes.

Col·locar apòsits hidrocoloides (tipus Compeed, Urgo) en zones de frec a fi de prevenir l’aparició d’ampolles.

Durant la Cursa les lesions més freqüents seran les butllofes, ungles encarnades i hemorràgies sota l’ungla.

No ignoris el dolor de peus, no es normal.

• Després de la prova

El peu, com la resta del cos, ha patit un desgast important. Ara es moment de descansar i quan t’hagis recuperat visita un podòleg per revisar els teus peus.

Si t’has lesionat o has patit més de lo habitual, és important que facis un estudi biomecànic de l’aparell locomotor per diagnosticar possibles alteracions, millorar el rendiment i evitar recaigudes.

Salut i cames